AKADEMIUDDANNELSE I FINANSIEL RÅDGIVNING

UDDANNELSESRETNING - EJENDOMSADMINISTRATION 


Danske Udlejere og Erhvervsakademi Aarhus giver dig mulighed for at gennemføre hele (eller dele deraf) af ejendomsadministratoruddannelsen i Aarhus. Med denne meget aktuelle uddannelse opnår du stærke faglige kompetencer indenfor ejendomsadministrationsbranchen. Du kan deltage i uddannelsen sideløbende med dit daglige job, og du har optimale muligheder for at inddrage cases mv. fra dit arbejdsliv i undervisningen, der er tilrettelagt ud fra praksisnær tilgang.

Uddannelsen er en retning inden for Akademiuddannelse i finansiel rådgivning, og med uddannelsen opnår du afgang til titlen: ”Akademiuddannet i finansiel rådgivning – ejendomsadministration”.

Uddannelsen kvalificerer dig til selvstændigt at kunne analysere, planlægge og gennemføre løsninger inden for ejendomsadministrationsområdet, ligesom du bliver klædt på til at kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde inden for en branche – der er i rivende udvikling.

Læs mere på UddannelsesGuiden

HVAD LAVER EN EJENDOMSADMINISTRATOR

Jobbet som ejendomsadministrator byder på en bred vifte af forskellige arbejdsopgaver inden for både jura, økonomi og kundekontakt. Læs historien om Helene Sommer, der er i gang med at tage uddannelsen som ejendomsadministrator.

AKTUELLE FAG FORÅR 2025 / TID / PRIS



 
     
Beskrivelse
Med faget "Ejendoms- og skatteregnskab" opnår du kompetencer til at varetage den daglige bogføring og afstemning af ejendomsregnskaber og de specielle regnskabsmæssige funktioner, der optræder i forbindelse med administration af ejendomme.

På kurset får du som ejendomsadministrator, ejendomsforvalter og lignende nyeste viden samt praktiske og direkte anvendelige kompetencer.

Du bliver i stand til anvende regnskabstekniske redskaber og foretage afskrivninger til at vurdere om en årsrapport lever op til bogføring- og årsregnskabsloven, og om den skattepligtige indkomst lever op til skattelovgivningen og de skattemæssige regler.

Når du er færdig med "ejendoms- og skatteregnskab", kan du;

  • Kontere og løbende føre kontrol ved bogføring.
  • Bogføre ved frivillig momsregistrering samt føre afregning med SKAT.
  • Udføre bogføring af forbedringer efter LL § 63a
  • Udføre bogføring af indvendig vedligeholdelse efter LL §§ 19-24
  • Udføre bogføring af udvendig vedligeholdelse efter §§ 18 og 18b, herunder negative hensættelser
  • Udarbejde regnskaber til Grundejernes Investeringsfond.
  • Opstille en årsrapport inklusive noter i henhold til årsregnskabsloven og branchenormer ST.
  • Værdiansætte ejendomme i henhold til årsregnskabsloven, herunder beregning ved hjælp af afkastmetoden med værdiregulering, over resultatopgørelsen.
  • Udarbejde varmeregnskaber og andre fællesregnskaber (delvis momsregistreret).
  • Udarbejde drifts- og likviditetsbudgetter.
  • Udarbejde skattemæssige afskrivninger efter afskrivningsloven.
  • Opgøre skattemæssige fradragsberettigede omkostninger i henhold til statsskattelovens § 4.
  • Opstille en skattepligtig indkomst i henhold til skattelovgivningen for udlejningsejendomme.e

Dato
20.. februar 2025
06. marts 2025
27. marts 2025
03. april 2025
10.  april 2025
24.  april 2025
08. maj 2025

Tidsrum
fra kl. 09:00 - kl. 16:00

Eksamen (skriftlig)

22. maj 2025 kl. 12:00 til kl. 16:00

Sted
Aarhus/Viby J

ECTS
10 ECTS-point

Underviser
Louise Jenner Jensen, 
Erik Schou Nielsen samt
gæsteoplægsholdere fra GI

Pris
Kr. 6.345,00

Vi tager forbehold for eventuelle ændringer
  Beskrivelse
Med "Erhvervslejeret" opnår du fagligt juridiske og praktiske kompetencer til at varetage og yde rådgivning om den daglige administration af erhvervslejemål og erhvervsudlejningsejendomme samt håndtere øvrige relevante problemstillinger, der er sædvanlige i administrationen af erhvervslejemål.

Når du er færdig med "Eerhvervslejeret" kan du;

  • Tage stilling til fortolkningen af en erhvervslejekontrakt og opnå kompetencen til at forhandle kontraktens vilkår.
  • Gennemføre relevante lejereguleringer og varslinger.
  • Håndtere anmodninger om brugsrettens overgang, særligt anmodninger om afståelse.
  • Sikre, at aftaler om lejers betalinger af forbrugs- og driftsudgifter indgås korrekt i lejekontrakten.
  • Håndtere problemstillinger om løbende ombygninger og forandringer af erhvervslejemål i lejeperioden.
  • Afgrænse forbedringsarbejder i forhold til vedligeholdelsesarbejder, og håndtere gennemførelse af sådanne arbejder i erhvervslejemål. Beregne og gennemføre forbedringsforhøjelse over for lejerne · Skal kunne definere erhvervsbeskyttede lejemål.
  • Håndtere praktiske problemstillinger i relation til erhvervsbeskyttelsen.
  • Gennemføre en korrekt opsigelse af et erhvervslejemål.
  • Gennemføre en korrekt ophævelse af et erhvervslejemål ved lejers misligholdelse.
  • Håndtere fraflytninger, herunder istandsættelse af det lejede.
  • Håndtere mindre komplicerede tvister inden for ovennævnte områder mellem udlejer og lejer.

Dato
13. marts 2025
25. marts 2025
08. april 2025 
22. april 2025

Tidsrum
fra kl. 09:00 - kl. 16:00

Eksamen (skriftlig)
06. maj 2025 kl. 12:00 til kl. 14:00

Sted
Aarhus/Viby J

ECTS
5 ETCS-point

Underviser
Mikkel Buus Madsen, Clemens Law og
Sofie Ladekjær, Clemens Law

Pris
Kr. 4.455,00

Vi tager forbehold for eventuelle ændringer



 
 
   
   

TILMELDING


Send en mail med dine kontaktoplysninger til direktør Michael Preetzmann på mp@d-u.dk, hvorefter du snarest muligt vil blive kontaktet. 

Tilmeldingsfrist
Tilmeld dig hurtigst muligt for at være sikker på at få en plads på holdet - og senest den 26. januar 2025 kl. 19:00.

SPØRGSMÅL


Spørgsmål kan stilles til direktør Michael Preetzmann på mail mp@d-u.dk eller telefon 50 40 36 88